Az egykori magyar vasútvonalak elhelyezkedése sokfelé meghatározó volt a trianoni határok meghúzásánál. Így kerültek a határ magyarlakta túloldalára kétszázharminc kilométer hosszúságban a Kárpátalja Expressz által bejárt szakaszok is. Kárpátalján ma már széles nyomtávú a vasút, de létezik normál nyomtávú pálya is. Hosszú évtizedeken át a határok szétválasztották az itt élő nemzeteket. Ezeken a vasútvonalakon hatvanhat év után 2010-ben közlekedett először ismét magyar vonat. Ez az út három országon, Magyarországon, Ukrajnán és Románián át vezetett. Most jött el az idő, hogy a vasút ismét összekösse az itt élőket, legyenek azok magyarok, ukránok, ruszinok, románok, vagy szlovákok.
Az Info13 Közhasznú Egyesület és a MÁV Nosztalgia Kft. Kárpátalja Expressz néven 2011. szeptember 9-11-én második alkalommal indítja el különvonatát magyar szerelvénnyel Kárpátalja normál nyomtávú vonalára. Ebben az évben már négy országon át vezet az út, a régi vasúti fővonalat követve Szlovákián is keresztülhalad az Expressz.
Időpont: 2011. szeptember 9-10-11.
Jelentkezés:
Tervezett útvonal:
Budapest – Miskolc – Sárospatak – Sátoraljaújhely/Kisújhely – Perbenyik-Királyhelmec – Ágcsernyő/Csap – Beregszász – Nevetlenfalu/Halmi – Szatmárnémeti – Érmihályfalva/Nyírábrány – Debrecen – Budapest
A szerelvény terveink szerint a 017-es Nohab mozdonyból, valamint nyolc személy- és egy, vagy két étkezőkocsiból fog állni.
Bővebben itt: