Farkas György, Georgita Imre, Hicz János további öt évre iskolaigazgató

\"\"\"\"\"\"\"\"\"\"

\"\"

Tegnap, február 4-én rendkívüli ülést tartott a képviselő-testület. Piláth Károly (Fidesz) jelezte, hogy a képviselők időben és hiánytalanul leadták a vagyonbevallásukat. Farkas Györgynek, a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium igazgatójának vezetői megbízása 2014. augusztus 15-én; Georgita Imrének, a Kossuth Lajos Általános Iskola igazgatójának vezetői megbízása ugyanekkor; dr. Hicz Jánosnak, a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Gimnázium igazgatójának vezetői megbízása pedig 2014. augusztus 1-én lejár. Mindhárom igazgatónak első megbízási ciklusa ér véget. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 68. § (1) bekezdése szerint az állami intézményfenntartó központ által fenntartott köznevelési intézmény vezetőjét – nevelési-oktatási intézmény esetében – a nevelőtestület, a fenntartó, az intézmény székhelye szerint illetékes vagy az intézményt működtető települési önkormányzat véleményének kikérésével, az oktatásért felelős miniszter bízza meg öt évre. Az Nkt. 67. § (7) bekezdése alapján az intézményvezető nyilvános pályázat útján történik, a pályázat viszont mellőzhető, ha az intézményvezető ismételt megbízásával a fenntartó és a nevelőtestület egyetért. „Mindhárom igazgató úr sikeres munkát végzett az elmúlt években, ezért kifejezetten támogatom, hogy ezt a három fontos oktatási intézményt tovább vezessék.” – tette hozzá Riz Levente. A testület támogatta Farkas György (17 igen), Georgita Imre (17 igen) és Hicz János (16 igen, 1 tartózkodás) intézményvezetői megbízását.
A BAKHTALE SAVE S R.O. képviseletében Jernei István ügyvezető 2014. januári levelében arról tájékoztatta az önkormányzatot, mint tulajdonostársat, hogy mint a Péceli út 199. alatt található 1595 m² kivett lakóház, udvar és gyógyszertár megnevezésű közös tulajdonú ingatlan 123/1595 hányadú tulajdonosa a tulajdoni hányadát értékesíteni kívánja Szlaukó Gábor részére. A vételi ajánlat szerint a felek az ingatlan vételárát 16,3 millió Ft-ban határozták meg. A tárgyi ingatlan az önkormányzat 1472/1595 hányadú tulajdonát képezi. Az ingatlan fennmaradó 123/1595 tulajdoni hányada a vételi ajánlat tárgya. Németh Lajosné rákoscsabai őslakos felszólalásában arra kérte az önkormányzatot, hogy éljen elővásárlási jogával, mert az ingatlan Rákoscsaba főterén van, ezért kiemelt jelentőséggel bír. „300 évre visszamenőleg az őseim ott laktak, dédnagyapám elöljáró volt itt.” – mondta.
Horváth Tamás alpolgármester válaszában rámutatott, hogy az épületrész jelenleg is magántulajdonban van. „Az ingatlanrészt egy helyi vállalkozó veszi meg. Ennél az épületnél is a hasznosítás kérdése a legfontosabb. A Csaba vezér tér közelében több olyan ingatlanunk is van, amelyet nem tudunk bérbe adni, s ezáltal hasznosítani. Ha az önkormányzat csak úgy megvenné ezt az épületet, azzal nem oldódna meg semmi, hiszen azt hasznosítani is kell. Ha ezt nem tudnánk, akkor nem szabad rá pénzt kidobnunk.” Dunai Mónika (Fidesz) frakcióvezető, rákoscsabai képviselő elmondta, nagyon fontos, hogy Rákoscsaba központjában olyan vállalkozások legyenek, amelyek méltók a kerületrészhez és gazdaságilag sikeresek. „A magam részéről továbbra is fenntartom az egymilliós összeget a keretemből erre a célra, de azt láthatjuk, hogy itt több mint 16 millió forint a vételár. A testületnek azonban az egész kerület költségvetését is szem előtt kell tartania, amikor az elővásárlási jogáról döntést hoz” – mondta Dunai. A testület elővásárlási jogával nem kívánt élni (12 igen, 3 nem, 2 tartózkodás).
Elutasított Fővárosi Településszerkezeti Terv és Fővárosi Rendezési Szabályzat
A Fővárosi Településszerkezeti Terv és a Fővárosi Rendezési Szabályzat egy igen nagy volumenű anyag, amely hosszabb távra meghatározza Budapest közigazgatási területén belül a fejlesztési paramétereket és lehetőségeket. „Megfogalmaztuk szakmai véleményünket, amelyben elutasítjuk a tervezetet mindkét esetben, mert az hátrányos a kerületünkre nézve. a tervezet szakmailag kimunkálatlan, amely beszűkíti a településfejlesztési lehetőségeket. Erre nemet mondunk, és felkérjük az átdolgozásra a Fővárosi Önkormányzatot. Tudomásom szerint szinte kivétel nélkül a többi kerület is így fog tenni.” – adott tájékoztatást a polgármester. Hrutka Zsolt(MSZP) frakcióvezető jelezte, annyira későn kapta meg az előterjesztést, hogy már a napirendre vételét sem szavazta meg. „Ebben az esetben ez volt a minimum. Így a szavazásban nem kívánok részt venni.” A testület egyhangúlag nem támogatta a Fővárosi Településszerkezeti Tervet és a Fővárosi Rendezési Szabályzatot (16 igen).
Végezetül egy pályázat benyújtásáról döntöttek egyhangúlag, amelyet a Belügyminisztérium írt ki az önkormányzatok számára. Pályázatot az alábbi két cél egyikére lehet benyújtani:1. kötelező önkormányzati feladatot ellátó intézmények fejlesztése, felújítása;
2. óvodai, iskolai és utánpótlás sport infrastruktúra-fejlesztése, felújítása. Egy pályázó legfeljebb egy pályázatot nyújthat be – önkormányzatunk esetében – az alábbi feltételekkel: a támogatási intenzitás 80 %, az önrész 20 %. Az igényelhető maximális támogatás az 1. cél esetében 30 millió Ft, a 2. cél esetében 20 millió Ft. A pályázati felhívás nagyon későn érkezett meg (január 31.), a határideje viszont szűkös (február 13). Az önkormányzat számára a pályázat által kínált lehetőségek közül a legnagyobb hasznot a Micimackó Óvoda felújítására irányuló projekt jelentené. A felújítás teljes költsége a bekért árajánlat alapján 37,5 millió Ft, az igényelt támogatás összege bruttó 30 millió Ft.

Kép, szöveg: Horváth Tibor

Egyéb kategória