Tavaszi zsongás a Hófehérkében

\"\" \"\" \"\"
\"\"

\"\"

Megújítják a füvet a Hófehérke udvarán. A gyerekek is kiveszik a részüket a munkákból.

 

Tavaszt varázsoltak a héten a hófehérkés gyerekek az óvodába.
A szülők és az óvó nénik kérésére ugyanis többen egy-egy cserép virággal érkeztek az intézménybe, hogy a megfelelő pillanatban megújíthassák a földet a cserepekben.
Az elmúlt évek során elnyert Zöld Óvoda cím a Hóférkében egyet jelent a környezettudatos nevelési kötelezettség folyamatos teljesítésével. Az óvodapedagógusok egyetlen évszakban sem mulasztják el felhívni a figyelmet az aktuális természeti szépségekre, a természet változásaira. Nevelőmunkájuk egyik sarokpontja: a környezet oltalmazását kiemelt feladatként állítani a gyerekek elé. Koszorúsné Tóth Katalin óvodavezető alapelve, hogy a gyerekeknek élethelyzetben kell fejlődni, azaz meg kell ismertetni őket azzal a természeti környezettel, amelyben élnek.
Minden bizonnyal ezek a szempontok is nagy súllyal estek latban a Fővárosi Önkormányzat Környezetvédelmi Alaphoz benyújtott pályázatuk értékelésekor. A Hófehérke projektje, amely a Környezeti program megvalósítása kisgyermekkorban címet viselte, sikeresnek bizonyult. Ennek révén a gyermekintézmény meg tudta valósítani az óvoda tavaszi környezetvédelmi feladatcsokrát.
A hatalmas udvaron – éppen a pályázaton nyert pénzből vásárolt berendezéssel – a napokban elvégezték a talaj kiszellőztetését, a fű kipótlását. A lakókörnyezetben, illetve az óvoda udvarán elkészültek a tavaszi nagytakarítással, amiben nagy segítséget nyújtott az a sok lombzsák, amelyeket – szintén pályázati pénzből – az FKF Zrt.-től vásároltak meg.  
Vettek több mázsa virágföldet is, amiből – mint a bevezetőben utaltunk rá – nemcsak a szobai virágok cserepeiben cserélték ki a földet, hanem az óvoda konyhakertje és virágládái is új táptalajt kaptak.
A környezetvédelmi tevékenység rögzítésére az óvó nénik játékos feladatlapokat készítettek a gyerekeknek.
Az elmúlt napokban a csoportos foglalkozásokon ismét végigmentek a növények fejlődési, feldolgozási folyamatain az ültetésétől kezdve, a gondozásán át egészen a betakarításig, feldolgozásig.
A kicsinyek fokról-fokra megszerzett természeti-környezeti tudását a közvetlen tapasztalat útján szerzett ismertek is mélyítik. Érdekesség, hogy például az óvodai konyhakertben megtermelt zöldségfélékből az óvó nénikkel közösen készítenek savanyúságot, s alkalmanként ezt kapják a gyerekek ebédhez is, amit szívesen fogyasztanak. 
Egyéb kategória