Ma új helyen nyílt meg a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálata

  \"\"\"\"\"\" \"\"\"\"

\"\"

Kapitány Mátyás volt az első ügyfél a ma megnyílt új ügyfélszolgálati irodában a Polgármesteri Hivatal épületében. Ez alkalomból Riz Levente polgármester köszöntötte. Az ünnepélyes megnyitón ott volt – a mellettük álló – dr. Pesti Imre kormánymegbízott és dr. Rúzsa Ágnes jegyző.

Új helyen – a Polgármesteri Hivatal épületében, a bejárattól rögtön balra – kezdte meg munkáját az önkormányzat ügyfélszolgálati irodája ma reggel.
Az ünnepélyes szalagátvágáson részt vett Pesti Imre kormánymegbízott, Riz Levente polgármester és dr. Rúzsa Ágnes kerületi jegyző is.

A változással összefüggésben Riz Levente elmondta, a városrész 2006 októbere óta hivatalban lévő vezetése mindig az ügyfélbarát megoldásokat kereste. Emlékeztetett arra, hogy egyik első intézkedésükként lehetővé tették az ügyfélszolgálati irodában elvégezhető pénzbefizetéseket, hogy ne kelljen az ügyfeleknek a postára zarándokolni az ügyintézés során. A kihelyezett ügyfélszolgálati irodák rendszerének bevezetésével szintén a lakosság dolgát szerették volna megkönnyíteni.
A polgármester jelezte, a járások, illetve Budapesten a kerületi hivatalok januári létrejöttét a városrész azzal segítette, hogy a Pesti út 163. szám alatti épületet teljes egészében átengedte a kerületi hivatal számára. Az önkormányzat ügyfélszolgálati tevékenységéhez – három eddigi iroda egybenyitásával, felújításával – kialakította a kerületi ügyfélszolgálati irodát a Pesti út 165. szám alatt. Itt nyolc munkaállással, az ügyfélszolgálat felkészült munkatársaival látják el a hozzájuk forduló kerületi lakosokat. Gyereksarkot is kialakítottak, hogy az ügyintézés idejére a szülők lefoglalhassák csemetéjüket a színes játékokat felsorakoztató babaasztalnál.
Az első ügyfél ma reggel Kapitány Mátyás volt, aki lakásfenntartási támogatás miatt érkezett.
Pesti Imre kormánymegbízott megköszönte az önkormányzatnak a közreműködését, amellyel – mint mondta – „igyekezett a lehető legnagyobb erővel részt venni a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program elősegítésében, azaz a honi közigazgatás újraszervezésében”. Ennek egyik példája, hogy a Pesti út 163. száma alatti épületet az önkormányzat teljes egészében átengedte a kerületi hivatalnak.
A kormánymegbízott kiemelte, jelenleg kevesebb, mint száz féle ügyben képesek eljárni a volt okmányirodák, ma kerületi hivatalok, ám a jelenleg zajló hatalmas fejlesztés nyomán – a várhatóan október 1-től meginduló kormányablakok rendszerében – 2600 fölé emelkedik a kerületi hivatalokban elintézhető ügyek száma. Lényegében minden olyan ügy, amellyel az állampolgárok életük során találkoznak, a kormányablakokban elintézhetők lesznek. E forradalmi változásról az Európai Unió képviselői is elismerően nyilatkoztak, húzta alá Pesti Imre.
A kormánymegbízott utalt arra, kerületi lakos lévén annyi „lobbi-tevékenység” részéről természetes, hogy mindent elkövessen azért: az első budapesti kormányablak Rákosmentén nyíljon majd meg. Sőt! A jelenlegi kihelyezett ügyfélszolgálati irodában vagy egy másik közeli épületben a Kucorgó téren is lesz kormányablak, hogy a kerti, csabai lakosok, illetve a közeli települések: Ecser, Maglód, Pécel lakossága – munkába menet, vagy hazafelé jövet – el tudja intézni ügyeit Rákosmentén.