Még egyszer a csatornadíjról

\"\"\"\"\"\"\"\"

Az OFE (Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület) Bp. XVII. Kerületi Szervezete fel kíván lépni a tervezett munka nélküli jövedelemszerzés tervezett bevezetése ellen.
Ebben a tárgyban már a NKH állásfoglalását kértük, mivel elfogadhatatlan egy cég bevételeinek szerzése gyakorlatilag minden szolgáltatás mellőzésével történne.
Miről van szó?
Azon a területeken ahol nincs csatorna bekötés általában a korábban kiépített szikkasztók működnek mind a mai napig, ezek korábbi időkben engedéllyel épültek. A működési elvük alapján nem tárolják a szennyvizet annak nagyobbik része az elszivárog, tehát nincs mit elszállítani, de ezért a cég díjat kíván felszámítani.
Természetesen ahol zárt tárolókból mért mennyiségű szennyvíz elszállítás történik, az nem kifogásolható.
Kérjük azon kerületi lakosokat akiket ezen díjelszámolási rendszer igazságtalanul érint, vegyék fel a kapcsolatot az OFE Bp. XVII. kerületi szervezetével, hogy közösen találjunk megoldást a tervezett és vélhetően igazságtalan bevezetendő rendszer ellen, ami vélhetően Budapest más külső kerületében is problémát okoz.
OFE Bp. XVII. Kerületi Szervezte

OFE Budapest XVII. Kerületi Szervezetének ajánlása az ünnepek utáni ajándék-csere lebonyolításához
 
Az OFE (Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület) helyi civil szervezete szeretné a kerület lakosságának szíves figyelmébe ajánlani mire ügyeljen, az ünnepeket követő esetleges ajándék cseréknél.
Mit írnak elő erre az esetre a hatályos rendeletek!
Sajnálatosan ki kell jelentenünk törvényi előírás, hibátlan termék kicserére nincsen.
Mit tudunk mégis tenni?
Ha nem voltunk elégé előre látók, és nem írattuk rá a blokk hátuljára egy esetleges csere tényét, akkor bízni kell az eladók jó szándékában és akkor még bontatlan csomagolású termék kicserélésre kerülhet és igy nem lesz például három kávéfőzője a megajándékozott szeretettünknek. Abban kell bíznunk, hogy az üzlet azt szeretné, hogy a vásárlója a jövőben is nála vásárolna. Természetesen a vásárlást igazoló blokk ilyen esetben is kell.
És mi a teendő ha a vásárlásunk pl. interneten történt?
Számoljunk utána, hogy az árú átvételétől számított nyolc munkanap még nem telt e le – csak munkanapokat kell figyelembe venni – mivel ilyen esetben jogszerűen cserét vagy pénzvisszafizetést kérhetünk az eladó szervezettől.
Álljon itt egy közelmúltban történt fogyasztóvédelmi eset, melynek rendezéséhez Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Irodánk közreműködését kérte egy kedves panaszos ügyfelünk.
Egy viszonylagosan drága cipő vásárlása történt egy kerületi üzletben. A panaszos állítása szerint a cipő szelőzése nem volt kielégítő, lába a cipőben erősen izzadt.
A cipőt visszavitte az üzletbe ahol a panaszát elutasították, a panaszról jegyzőkönyvet nem vettek fel, csak vásárlók könyvébe történt bejegyzés történt.
Közreműködésünkre a cipőt visszavette az üzlet a vételárat a vásárlónak visszafizették.
Az üzlet hibáztatható a jegyzőkönyv felvételének elmaradásáért és azért, hogy állításának igazolásául nem szerzett be hivatalos független szakértői véleményt. Viszont az üzlet korrektül járt el, hogy a hibát elismerte, a vételárat visszafizette, minden különösebb jogi vita nélkül.
Balogh Imre
OFE Budapest XVII. Kerületi Szervezet elnöke